آیا مدارس قم فردا سه شنبه (۱ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کارنامه زیست‌محیطی شهید سید ابراهیم رئیسی چند توصیه مهم برای خواب آرام شبانه هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در ۱۵ استان کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) از بایدها و نبایدهای زالودرمانی چه می‎‌دانید؟ نرخ باروری و موالید در کشور روند کاهشی دارد اهدای اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی در غرب خراسان امتحانات دانش آموزان تا پایان هفته لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرونشست خودرو خاور در خیابان بابانظر مشهد+ تصویر (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)‌ چرا خانواده‌ها با اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی مخالفت می‌کنند؟ سوءاستفاده از پروفایل افراد چه مجازاتی دارد؟ علت علمی بارش‌های شدید بهار امسال در مشهد و کشور چه بود؟ بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویر جدید تلویزیون ترکیه از محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه هلاکت شرورِ مسلح و شهادت مأموران پلیس تهران بزرگ + تصاویر شهدا و فیلم
سرخط خبرها

کانال پل مصلی مشهد چرا فرو ریخت؟

  • کد خبر: ۷۱۶۶۴
  • ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
کانال پل مصلی مشهد چرا فرو ریخت؟
حادثه در یکی از پروژه‌های شهری مشهد مرگ کارگر جوان را رقم زد.

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ حادثه هیچ وقت خبر نمی‌کند، اما همیشه باید برای مقابله با آن آماده بود. آنچه در کنترل حوادث و مدیریت بحران مهم است و می‌تواند جلوی بروز خسارات مالی و جانی را بگیرد، اجرای کامل شیوه‌نامه‌های ایمنی است. گرچه افراد بسیاری در کار این موارد را رعایت می‌کنند و پایبند به قوانین هستند، اما اشخاصی هم هستند که با سهل انگاری به بروز حوادثی جبران ناپذیر دامن می‌زنند و موجب مصدومیت و مرگ خود یا افرادی دیگر می‌شوند.


البته همیشه هم افراد در بروز حوادث نقش ندارند و گاهی اوقات این حوادث هستند که دست پیش گرفته و به منصه ظهور می‌رسند. درست همانند آذرخشی که به یک باره بر پیکر زمین فرود می‌آید و از قضا به یک نفر اصابت می‌کند و جان او را می‌گیرد.


کانال پل مصلی چرا فرو ریخت؟

تلاش برای نجات جان کارگر مدفون شده

دلایل بروز حوادث کار، اما کمی متفاوت است، زیرا بیشتر یا به دلیل سهل انگاری کارگران رخ می‌دهند و یا به واسطه ناایمن بودن لوازم، تجهیزات یا محیط کار اتفاق می‌افتند. روز گذشته حادثه‌ای مرگ بار در انتهای خیابان «پانیذ» منطقه مصلای مشهد رخ داد. حادثه‌ای که موجب شد ۲ کارگر پروژه عظیم پل غیر همسطح مصلی زیر تلی از خاک در کانال احداث پل گرفتار شوند.


با اعلام این حادثه به آتش نشانی و اورژانس بلافاصله تیم‌های امداد و نجات و نیرو‌های انتظامی خود را به محل حادثه رساندند و عملیات خود را آغاز کردند.
بنا بر اعلام علیشاهی، مدیر روابط عمومی اورژانس مشهد به محض حضور مأموران در محل حادثه مشاهده شد که یکی از مصدومان در زمان وقوع حادثه جان خود را نجات داده، اما دوست و همکارش زیر حجم زیادی از خاک گرفتار شده است.


بنا بر اعلام شاهدان این حادثه تا نیرو‌های آتش نشانی به محل برسند لودر‌های پروژه با رعایت نکات ایمنی اقدام به خاک برداری کردند تا شاید بتوانند جلو مرگ کارگر گرفتار شده را بگیرند. به گفته علیشاهی ۲ دستگاه خودرو آمبولانس در محل حادثه حضور داشته اند مأموران آتش نشانی پس از انجام عملیاتی نفس گیر سرانجام جسد کارگر فوت شده را کشف کردند. بر اساس اعلام مدیر روابط عمومی اورژانس مشهد تنها مصدوم این حادثه که از نواحی اندام‌ها دچار جراحت شده بود به بیمارستان منتقل و جسد متوفی نیز تحویل عوامل انتظامی شد.


کانال پل مصلی چرا فرو ریخت؟

علت حادثه مشخص نیست

ریحانی، مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های زیربنایی شهرداری مشهد نیز درباره این حادثه گفت که هنوز نمی‌توان در مورد جزئیات فرو ریختن دیواره پروژه کانال احداث پل مصلی اظهار نظر کرد و تحقیقات برای علت یابی آن ادامه دارد و به زودی اعلام خواهد شد.
البته این حادثه اولین و آخرین نخواهد بود و آنچه برای جلوگیری از بروز این اتفاقات ناگوار نیاز است، رعایت نکات ایمنی و نظارت دقیق مسئولان متولی است.

 

کانال پل مصلی چرا فرو ریخت؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->